Кадровий голод у Білій Церкві: чому на автобусних маршрутах не вистачає вихованих водіїв

  Кадровий голод на ринку праці в Україні все більше зростає. За офіційними даними урядових відомств щомісяця понад 100 тисяч наших співвітчизників виїжджають за кордон на заробітки та у пошуках кращих умов життя.

Дана проблема впевнено актуалізується і в Білій Церкві. Правда, поки що достеменно невідомо про динаміку трудової міграції. Однак місцеві транспортні компанії, які здійснюють пасажирські перевезення, одні з перших почали відчувати на собі нестачу кадрів водіїв та технічного персоналу. 

Через недостатньо високі заробітні плати, у порівнянні з європейськими країнами, українські водії з відповідним рівнем фаховості та культурним обслуговуванням легко і швидко знаходять роботу в Польщі, Чехії та Італії. Звісно, дорікнути їм нічим, адже у кожного з них є сім’я, родина, яку необхідно забезпечувати.

 

“Криза з кадрами хоч існує, але поки вона не має загрозливого характеру, — говорить директор транспортної компанії ТОВ “Транссіті” Сергій Шутенко. — Ми прагнемо забезпечити водіїв належними умовами праці та стабільною заробітною платою. Проте, це дедалі стає важче, оскільки обслуговування транспортних засобів та ведення господарської діяльності при мінімальній рентабельності заганяє перевізників у збитки. Ми не можемо розвиватись, швидко оновлювати рухомий склад, виконувати інвестиційні зобов’язання, а головне — забезпечити водіїв та інших спеціалістів заробітними платами, які б конкурували з європейськими. Тому сьогодні багато водіїв пишуть заяви на звільнення та виїжджають за кордон”.

 

На думку директора ТОВ “Транссіті”, компанія прагне реалізувати транспортну реформу, яка суттєво зменшила б соціальну напругу між водіями та пасажирами. “Якби перевізникам міська влада згідно з чинним законодавством компенсувала пільгові перевезення, то підприємці мали б можливість поступово, але стабільно підвищувати заробітні плати своїм працівникам”, — зазначив Сергій Шутенко.

 

За його словами, перевізники Білої Церкви неодноразово звертались до міської влади з проханням втрутитись у дану ситуацію та дослухатись до альтернативних варіантів вирішення проблеми. Зі свого боку влада вже роками ухиляється від реагування, як на кадрові проблеми, так і на запровадження ефективної системи оплати за пільгові перевезення.

 

Час від часу в соцмережах з’являються пости з наріканням на водіїв маршрутних автобусів. Часто мешканці Білої Церкви замість того, щоб проаналізувати причини виникнення конфліктної ситуації, починають ображати та зневажливо висловлюватись стосовно перевізників. З одного боку, водії жодним чином не повинні грубити пасажирам і це серйозно карається, а з іншого – їх також можна зрозуміти, оскільки пасажири часто самі створюють провокаційні ситуації, ігноруючи необхідність пред’являти посвідчення.

 

Альтернативним виходом з цієї ситуації може стати запровадження чесних і справедливих взаємовідносин між усіма зацікавленими сторонами. Міська влада має віднайти кошти за пільгові перевезення, а перевізник, маючи можливість покращити економічну складову своєї роботи, зобов’язаний забезпечити якісним та культурним обслуговуванням пасажирів, а водіїв – належною зарплатою та гідними умовами праці.

Сподіваємось, що цей консенсус неодмінно буде знайдений, і тисячі українських водіїв повернуться на батьківщину із заробітків та допоможуть нам будувати країну та місто більш правильного формату.