❗️Все про тарифи: як вираховується, ким затверджується, наскільки обґрунтований❗️

Сьогодні ми хочемо підняти тему тарифів. Оскільки питання вартості перевезення пасажирів- більш політичне, аніж економічне, навколо нього завжди точиться багато питань та спекуляцій.

✔️Чим регулюється підняття тарифу?
Офіційно тариф розраховується відповідно до наказу Міністерства транспорту і зв’язку від 17 листопада 2009 року № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту».

✔️Хто приймає тариф?
Спочатку перевізники пишуть звернення до міської ради, в яких надають свої розрахунки щодо собівартості однієї поїздки пасажира на основі витрат підприємства. Потім в міській раді перевіряють ці дані та передають на розгляд виконавчого комітету. А вже виконавчий комітет обговорює вартість тарифу на засіданні та ухвалює відповідне рішення.

✔️Навіщо підвищувати, ціна на паливо майже не змінилась, та й курс долара стоїть?
Відповідно зазначеної вище Методики тариф формується за такою формулою:
🔴Тарифи на послуги з перевезення пасажирів = (планова собівартість Послуг на маршруті на рік + плановий прибуток на маршруті на рік) / запланований на рік обсяг перевезень пасажирів на маршруті).
⚫️До планової собівартості Послуг належать витрати на: паливо, мастильні матеріали, шини, акумуляторні батареї, оплату праці водіїв, витрати на амортизацію, ремонт (технічний огляд і технічне обслуговування т/з, роботу механіків), запасні частини, витрати на управління, фінансові витрати, мийку, стоянку, комунальні послуги, страхування, охорону праці, бухгалтерію, диспетчеризацію, мед. огляд водіїв, тощо.
🔴Як бачите, витрати на паливо- лише одна зі складових планової собівартості Послуг.
⚫️До того ж, під час карантину додалась ще одна суттєва стаття витрат- затрати на протиепідемічні заходи.

✔️Яким же має бути актуальний тариф?
Нашим Товариством та Приватним підприємством «Аудиторська фірма «Рось-Аудит» станом на лютий 2020 року було проведено розрахунок вартості тарифів відповідно до вимог Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої Наказом Міністерства транспорту і зв’язку № 1175 від 18.11.2009 р.
📢 Станом на лютий 2020 року тариф мав би бути 7,15 грн.
❌Оскільки в умовах карантину додались витрати на протиепідемічні заходи та пасажиропотік зменшився близько як в 2 рази, звісно, розрахунки потрібно переглядати.

✔️7 грн- це багато!
Звісно, що містяни не хочуть платити більше, а напередодні передвиборчої боротьби за крісло мера, керманичі міста не квапляться приймати хоча і об’єктивні, проте непопулярні рішення. Однак економіка – наука точна, тому будь-які необґрунтовані обмеження так чи інакше призводять до втрати якості перевезень, а, можливо, і до її дефіциту.
Прикро, коли перевізників та водіїв звинувачують в жадібності. Зараз не та ситуація, коли можливо заробляти. Водій на маршруті десь на однаковій межі ризику з лікарем. Зараз потрібно хоча б мати змогу виконувати свій соціальний обов’язок- незалежно від економічних показників потрібно забезпечити мінімальне сполучення.


✔️А яка ситуація у інших містах?
Наразі катастрофічна економічна ситуація- спільна проблема для більшості перевізників України. Якщо комунальний транспорт дотується з міського бюджету, то приватним перевізникам ніхто компенсувати спричинені карантином збитки не буде.
Та й про що мова, якщо навіть на перевезення пільгових категорій пасажирів (які у Білій Церкві складають близько 30% від загальної кількості пасажирів) за останні 4 роки не була виплачена жодна компенсації з боку міської ради, яка повинна бути за законом.